Auteur Message
Jeffrey Terry
MessagePosté le: 28 Aoû 2020, 02:56    Sujet du message: handschoenen look

Jezus 'woorden over handschoenen look de komst van het koninkrijk interesseren de Farizeeën - en maken koning Herodes bang. Soms interpreteren we de Farizeeën verkeerd, we hebben geleerd om hen als Bijbelse slechteriken te beschouwen. Denk aan het jeugdkamplied: "Ik wil geen Farizeeër zijn - omdat ze niet eerlijk zijn - zie je. " Nou, misschien zijn wij degenen die niet eerlijk zijn. Als de Farizeeën niet geïnteresseerd waren in wat Jezus te zeggen had, zouden ze niet zijn blijven komen, vragen stellen, onderzoeken, graven, proberen uit te vinden of hij de Messias is, degene die gezonden is om het koninkrijk binnen te brengen. Ook al maakten ze geen deel uit van Jezus 'troep, zijn gevolg; ze waren zeker niet zo vijandig tegen hem als we dachten. De Farizeeën die vandaag naar hem toe kwamen, hadden connecties, ze hadden dingen gehoord, geruchten, toespelingen, misschien wel regelrechte waarschuwingen en plannen. Hoe ze het ook wisten, ze wisten het zeker: Herodes wilde Jezus pakken, hem doden.

In wat hij hierna zegt, weeft Jezus een paar woordplaatjes samen. Ten eerste is er het beeld van de profeten die naar "Jeruzalem" worden gestuurd; het lange verhaal van de Hebreeuwse Geschriften over de kinderen van Israël die voortdurend de profeten verwerpen en God de rug toekeren. Ten tweede zet hij het idee van Herodes als een vos voort door God te vergelijken met een moederkloek die haar kroost onder latex handschoenen haar vleugels wil verzamelen om hen te beschermen tegen de gevaren in de wereld. Merk op hoe Jezus dit verwoordt: 'Hoe vaak heb ik ernaar verlangd uw kinderen bij elkaar te brengen ... maar u wilde niet'. Gewild door God, maar getrotseerd door de mensen. God zoekt en mensen verspreiden zich. God verlangt ernaar te beschermen, maar de mensen verlangen ernaar om te zijn wat zij denken dat vrij is.

Maar hoe zit het als we dat niet doen? werkhandschoenen Hoe zit het als we falen? En als we vallen? En als we iets doen waarvan we wisten dat we het niet zouden moeten doen en later zouden wensen dat we het niet hadden gedaan? Of wat als er slechte dingen gebeuren met degenen onder ons die zichzelf beschouwen als goede mensen die niet zo behandeld zouden moeten worden? Hoe zit het wanneer de vos van de wereld - zijn kwaad, zijn hebzucht, zijn willekeurige destructiviteit, zijn vermogen om ons terug te duwen en ons naar beneden te duwen, ons overweldigt? Herinneren we ons God dan? Herinneren we ons de moeder-God die probeert haar zachte en beschermende vleugels om ons heen te slaan? Of zijn we zoals de burgers van Jeruzalem - niet bereid?

De laatste twee woorden in deze tekst zijn angstaanjagend, nietwaar? "Een geschikt moment." Een tijd waarin Jezus opnieuw kwetsbaar, vragend, verzwakt, gestrest is. Een tijd waarin hij uitzoekt wie hij is verwarmde handschoenen en wat hij moet zijn en waartoe hij geroepen is. Daarom was Jezus zo heftig toen Petrus hem voor het eerst de Christus noemde, maar hem vervolgens probeerde weg te praten van het idee dat de Christus zijn betekende om te lijden en te sterven. "Ga achter mij, Satan," donderde Jezus - want achter de woorden van Petrus hoorde hij echo's van de pogingen van de duivel om hem af te leiden van wat hij wist als zijn noodzakelijke rol van lijdende dienaar. Dit waren echte verzoekingen waarmee Jezus te maken kreeg; echte manieren om God te volgen die geen lijden met zich meebracht, manieren die hem populair en beroemd maakten. Maar Jezus keerde zich af van deze ideeën in de woestijn, Jezus keerde zich ervan af toen hij Petrus confronteerde, en hij wendde zich voor de laatste keer af in de hof van Getsemane toen hij bad: 'Als je deze beker van mij kunt aannemen, doe dat dan alsjeblieft. . Maar niet mijn wil, maar uw wil geschiede. '

Net als Jezus worstelen we vaak met wat het betekent om kinderen van God te zijn. Als individuen, als gemeente en als de grotere christelijke gemeenschap - zijn we vaak in de verleiding om manieren te zoeken om Jezus te volgen waardoor we er goed uitzien, of die ons meer invloed en populariteit zullen geven; dat zal ons aantrekkelijker maken en ervoor zorgen dat mensen een deel van onze gemeenschap willen worden - alsof het winnen van mensen voor Christus hetzelfde is als het winnen van een primary of een verkiezing. Maar Jezus 'tijd in de woestijn leert ons van niet. De vastentijd is een gelegenheid voor ons om onszelf en onze verleidingen te onderzoeken en voor ons om het leven van lijdende dienaren te omarmen en manieren te zoeken om de behoeftigen te dienen in de naam van degene die voor allen stierf.

Volgens de wet moet een GAO-protest worden ingediend door een belanghebbende. Een belanghebbende is een feitelijke of toekomstige bieder of bieder wiens directe economische belang zou worden beïnvloed door de gunning van een contract of door het niet gunnen van een contract. Voordat een bod wordt geopend of de sluitingsdatum voor de nitril handschoenen ontvangst van voorstellen, moet een demonstrant een potentiële bieder of bieder zijn met een direct economisch belang bij de aanbesteding. Dit betekent over het algemeen dat een bieder of bieder interesse heeft getoond om te concurreren en in staat is om het soort werk uit te voeren dat de uitnodiging vereist. Na het openen van een bod of het indienen van voorstellen, moet een demonstrant een daadwerkelijke bieder of bieder zijn met een direct economisch belang bij de aanbesteding. Dit betekent over het algemeen een bieder of bieder die in aanmerking zou komen voor toekenning als het protest werd gesteund.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group